Εδώ θα μιλήσουμε για ένα χωριό των Καλαβρύτων … το Σοπωτό.

[…Τα γεγονότα είναι όπως τα σακιά όταν είναι άδεια, δεν στέκονται. Για να μπορέσει να σταθεί ένα γεγονός πρέπει να το γεμίσουμε πρώτα με τις σκέψεις και τα αισθήματα που το προκάλεσαν … – Luigi Pirantello]

Σε κάποιο εργαστήριο του CERN ανακάλυψαν πως το νετρίνιο ταξιδεύει πιο γρήγορα από το φως, καταρρίπτοντας την θεωρία του Αϊνστάιν. Τόσες μελέτες, τόσες έρευνες, τόσες ανθρωποώρες , τόσες θυσίες για να βρεθεί κάποιος μια μέρα να σου καταρρίψει την κοσμοθεωρία.

«Αυτό το χωριό είναι μεγάλη μαλακία!» το είπε, το άκουσα καθαρά ένα Σάββατο μεσημέρι σε ένα ασυνήθιστο γεύμα. Και έρχεται μια διατύπωση να κλονίσει τι; Φυσικά, τίποτα! Εδώ δεν έχουμε να αποδείξουμε το θεώρημα του ολοκληρωτικού λογισμού, δεν θα διατυπώσουμε το πυθαγόρειο θεώρημα, ούτε θα αναλύσουμε το νόμο της διατήρησης της ενέργειας. Η αγάπη, ο πόνος, η μεταμέλεια και η ελπίδα δεν χρειάζονται αποδείξεις. Εδώ θα μιλήσουμε για ένα χωριό των Καλαβρύτων … το Σοπωτό.

Το Σοπωτό πριν το ζήσω το ένοιωσα ως έμβρυο. Αλησμόνητη η αίσθηση γαλήνης μέσα στην προστασία της μήτρας. Το θρόισμα των φύλλων στα πλατάνια, ο παφλασμός των κρυστάλλινων νερών στις πέτρινες βρύσες, η ευωδία του καθαρού αέρα, τα 930 μέτρα κοντινότερα στον γαλάζιο ουρανό, οι 20 εκκλησίες και ας υπάρχει μόνο ένας φιλελεύθερος Θεός. Στ’αλήθεια σας λέω, τα ένοιωσα και τα ζήλεψα, τα έζησα και τώρα τα νοσταλγώ. Για αυτό όταν τα επιθυμώ επιστρέφω εκεί με το νου μου και τα αναζητώ στο πρώτο μου κύτταρο, γιατί το Σοπωτό είναι έρωτας και ως έρωτας είναι τυφλός, γοητεύεται από τις ατέλειες. Για τον λόγο αυτό οποιαδήποτε κακή διατύπωση την αντιμετωπίζω με συμπάθεια, γιατί ευτυχώς μερικοί από εμάς έχουν βρει τον παράδεισο τους και μπορούν να επιστρέψουν στην προπτωτική Εδέμ τους. Το Σοπωτό είναι άλλωστε πάντα εκεί, μας περιμένει.

Κι εγώ μια μέρα θα επιστρέψω, στο χώμα του προστατεύει αγαπημένους μου ανθρώπους, είναι και αυτό το σπίτι που έζησε όμορφες μέρες και τώρα είναι δυσβάστακτα άδειο.

Αφιερωμένο σε όσους αναζητούν ακόμα τον παράδεισο … στο μυαλό, στην καρδιά ή έστω πάνω στην γή.

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

Πεζοπορία: Τρόπος ζωής!!!


    Η πεζοπορία ως φυσική δραστηριότητα μπορεί να μας επιφέρει διπλά οφέλη : να φορτίσει τις «μπαταρίες» μας και να μας χαρίσει ευεξία, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με μια εκδρομή ή με εξόρμηση σε κάποια κοντινή εξοχή της πόλης μας.
 Έτσι, η άσκηση και το περπάτημα θα γίνουν πιο συναρπαστικά, τόσο λόγω του εδάφους και των κλίσεων του (ανηφόρα, κατηφόρα) όσο και από τα οπτικά ερεθίσματα του περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας, η διαδρομή μας μπορεί να περνάει από τα μονοπάτια μέσα στο δάσος, κοντά από ποτάμια, αλλά και από κεντρικούς δρόμους που πρέπει να διασχίζουμε, προκειμένου να φτάσουμε στον τερματισμό. Οι μικρές αυξομειώσεις στην ταχύτητα (από 4 έως 6,5 χιλιόμετρα την ώρα), καθώς και οι εναλλαγές ανηφόρας – κατηφόρας, που προαναφέραμε, θα έχουν ευεργετικές επιδράσεις στον οργανισμό μας.

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑΣ

  • ·         Μπορεί να αποτελέσει μια οικογενειακή δραστηριότητα, στην οποία θα συμμετέχουν  και θα διασκεδάσουν όλοι.
  • ·         Δεν είναι πολυέξοδη δραστηριότητα, αφού το μόνο που χρειάζεστε είναι κατάλληλα αθλητικά παπούτσια και ρούχα.
  • ·         Μπορεί να διεξαχθεί οπουδήποτε (στο βουνό, στο δάσος, σε πεδιάδα, σε ένα πάρκο).
  • ·         Συνδυάζει όλες τις ευεργετικές ιδιότητες του περπατήματος και κάτι παραπάνω, αφού το περιβάλλον όπου διεξάγεται έχει πολλές εναλλαγές και ποικιλία.
  • ·         Η πεζοπορία είναι μια αερόβια δραστηριότητα μέτριας έντασης, που βελτιώνει το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, αυξάνοντας ταυτόχρονα την αντοχή και τη φυσική μας κατάσταση.
  • ·         Αποτελεί ένα ευχάριστο και συγχρόνως αποτελεσματικό τρόπο για να χάσουμε κιλά, χωρίς να καταπονούμε το σώμα μας με πολύωρες προπονήσεις πάνω στο διάδρομο.
  • ·         Οι μύες που γυμνάζονται κυρίως των ποδιών (τετρακέφαλοι, γάμπες, οπίσθιοι μηριαίοι, γλουτιαίοι). Μπορούμε όμως να κάνουμε την πεζοπορία πιο σύνθετη, συνδυάζοντας κάποιες δυναμικές κινήσεις στα χέρια αυξάνοντας το βαθμό δυσκολίας και κάνοντας τους μυς του κορμού (κοιλιακούς - ραχιαίους) να συμμετέχουν πιο ενεργά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου